Aonang monkey beach

Voor het eerst merkten we echt iets van het regenseizoen. Deze ochtend miezerde het namelijk tot 12 uur, wat hebben wij het toch zwaar. Toen de zon weer scheen waren we van plan alles uit onze laatste scooterdag te halen. We wilde langs de zee touren en onze laatste benzine goed gebruiken. We hadden een klein eilandje verderop in het water gezien en wilde daar heen.

We kwamen aan bij een stuk strand 10 kilometer verderop van ons eigen strandje. Naast het strand stonden chique resorts dus het strand zal wel prachtig zijn. Dat was het ook, alleen jammer dat we tussen het afval en de plastic de schoonheid van dat strand moesten zoeken. Diep trieste bedoeling daar.

Ondanks alles was daar leven te bekennen. Tussen het afval in het zand wonen allemaal kleine krabben. Ze zijn zandkleurig of doorzichtig, maar als ze bewegen zie je ze wel. Elke keer als je een stap zette, schoten er vijf van die krabben langs je voeten en groeven zichzelf dan in het zand.

Vastbesloten als dat we waren gingen we toch naar het eilandje. Het was zo’n 50 meter zwemmen over een zeebodem waar van alles lag waar je zeker niet met je tenen langs wilde, maar aanraken zouden we het. Op het eilandje zelf was niet veel. Een stel rotsen, wat groen, vastgelegen bootjes en een hoop zooi. Snel weer terug, maar de missie was geslaagd.

Toen de zon echt goed begon te schijnen zijn we teruggereden naar ons eigen stukje strand. Het beste stukje strand dat wij op Krabi hebben kunnen vinden.

Doordat mijn boek al uit is en ik mijzelf op creatieve manier probeer te vermaken, ben ik nu trotse eigenaar van mijn eigen mierenhotel. Weinig bezoekers, maar het is dan ook laagseizoen. Aan het eind van de dag werden we nog verast door een stel apen, die vanaf de rost naar ons strandje kwamen. Stiekem heeft Ome Erwin wat foto’s gemaakt. Daarna hebben we ons strandje gedag gezegd.

Vanavond zijn we nog eens naar het restaurant gegaan waar we gisteren waren. Jana en ik wisten precies wat we gingen bestellen. Wat Ome Erwin gisteren had. Om een of andere rede krijgt hij het steeds voor elkaar om het beste gerecht van de kaart te kiezen. Zou hij zich voor de reis hebben ingelezen ofzo? Ja hoor, zelfs nu lukte het hem zichzelf te overtreffen en nog iets beters te bestellen als dat hij gister had.

In het restaurant kwamen we er gisteren trouwens al achter dat de Thaise Justin Bieber die we hier hebben gezien echt een beroemdheid is. Hij was gisteren op tv in het restaurant en vandaag alweer. We denken dat hij bekend is van een Thaise Voice ofzo. Wij noemen hem ‘nerd’. Dat zou jij ook doen als je hem had gezien. We kennen nu al 1 nummer van hem.

Op dit moment zijn we ingepakt en wel. Alles past steeds beter in die rugzak. Morgen pakken we de boot naar Reli. Kijken of Ome Erwin alles binnenhoudt.

Feestmaal

Moeilijke ochtend

Eilandje

Nee, Jana is niet naakt. Plastic strandje.

Onze eigen strandje.

B&B le’mier in de steigers.